30 juni 2009






Hejsan igen allesammans!

Har inte bloggat på ett par dagar ju, vart så varmt så jag har inte haft någon speciell ork. Men tänkte passa på nu iaf ^^
Så himla underbart att sommaren har kommit på allvar!
Älskar denna värme!
Jag fattar inte vad alla ska klaga, visst det är ju lite jobbigt när det blir för varmt det kan jag hålla med om, men herre gud det är sommar, det ska
vara varmt då!
När det regnar och är dåligt väder, klagas det på att man villa ha värme och sol och när det väl blir det då är inte det bra det heller... Konstigt människan är ibland ^^

Idag gjorde jag en super god kycklingsallad till lunch/middag och Nicke fixade ihop en passande, smarrig dressing till den.

Sen käkade vi den i tunnbröd, blev som en kycklingrulle.
Perfekt mat att käka i denna värme, lättsamt, svalt och lagom mättande och så givetvis skiitgod.






Undra om man kan sova i denna värme i natt, har gått ganska okej hitills, för vi slaggar i Nickes vardagsrum på bäddsoffan istället för sovrummet, så vi kan ha balkongdörren vidöppen och få in frisk luft som svalkar lite.
Han bor ju ändå på sjätte våningen så det blir väldigt varmt här i lägenheten om dagarna.
Sovrummet är som en bastu så det är tur han har en bäddsoffa och balkongdörr alledes intill =)
Fan, vad nice det skulle vara med ett nakendopp i sjön nu, så mysigt att nakenbada mitt i natten. men tyvärr så finns det ju inget bra badställe här i närheten av Järnet, Tisken vill man ju inte direkt prova på, då blir man väl förgiftad eller nått ^^
Men man skulle säkert kunna ta och cyckla någonstans och ta sig ett dopp nån kväll.

På Torsdag ska jag föresten börja flytta in i min lägenhet =)
Roligt det ska bli och inreda och fixa/dona! Och sen när allt är klart så ska jag självklart ha inflyttningsfest..

Nä, nu ska jag nog börja fundera på sängen tror jag, men ha det bra allihopa!!
Bye Bye!

0 kommentarer: