14 juli 2009

Tiden går...

Oj, vad tiden går och jag har totalt glömt av att blogga.
Men det pga av att det har vart så mycket nu så jag har helt lagt det åt sidan ett tag omedvetet.
Men här kommer en uppdatering iaf =)

Jag har ju flyttat till min första egna lilla lägenhet nu, och den är jättefin ^^
Bra läge (både nära till mamma och syrran), fint skick (ser nästan ny renoverad ut) och alledes lagom i storlek..
Så det har vart massor med flyttande, donande och fixande de 2 sista veckorna och nu är det i stort sett snart klart.
Blir inflyttningsfest på Lördag så det ser jag fram emot..
Sen i slutet av veckan så får jag hem en ny liten bebis, en kattunge.
Vi var och tittade på henne i Söndags och det är fanimej den sötaste kattunge jag sett på länge , ser nästan exakt ut som min drömkatt som jag har velat ha länge. Visste inte hur den såg ut innan vi åkte dit mer än att den var vit (har alltid velat haft en vit kisse) så jag tänkte att det var en vit korthårig katt med blåa ögon, men när jag väl kom dit så blev jag glatt överaskad..
Ja, hon är vit med blåa ögon, men totalt långhårig (en pälsboll) och lite, lite ljusgult i pälsen på ryggen.. Så himla vacker.
Det finns en liten historia bakom henne också.
Kattungarna föddes i källaren på uppfödarens hus och när dom väl upptäckte det (vart mamman hade fött ungarna någonstans) så hittade dom den kattungen som jag ska ha livlös på golvet, en bit från kattmamman.
Så dom satte igång med livräddning och masserade henne i en badhanduk och dom fick igång henne igen. Så hon är ett litet mirakel kan man säga ^^
Funderar faktist på att döpa henne till det, Mirakel alltså. Ett fint och passande namn.
Fast jag är även sugen på namnet Lotus, så vi får se vad det blir.
Lägger upp en liten film på henne och hennes syskon här nedanför...





0 kommentarer: