13 april 2009

Påsk och födelsedag



GLAAAAD PÅÅÅSK!


Hej igen!

Idag har jag minsann allt fyllt år ^^
Då var man 22...
Fast vikket tråkigt väder det blev, men men regn behövs det med.
Har vart en rätt sån lugn dag,
Är f*n sjukligt trött och haft ont i kroppen som vanligt och orkeslös/nedstämd, jobbigt jobbigt, men bortsett från det så har det vart ok.
Pappa, xia och Ruqi kom hem och fikade hos oss också, fina presenter fick man från hela familjen...
Tack allihop! =)

Så var påsken över också, några ägg åt man iaf fast inget godis har ju ingen direkt matlust så svårt att stoppa i sig saker då, men jag gav bort lite godis iaf. Det är roligare att ge än att få hehe ^^

Tänker på min lilla stackars farfar som ligger på sjukhuset nu efter en stroke, jag ,mamma och syrran var upp o hälsade på honom i Lördags.. Fy, vad hemskt det var att se honom i sitt tillstånd. Han har tappat svälreflexerna så han kan inte svälja mat el sitt eget saliv och får massa slem i halsen som dom måste suga ut. Han har antagligen också fått någon slags affasi för han kan inte prata riktigt, men han förstår allt man säger och är klar i huvudet..
Farfar är en riktig "krutgubbe" som har hållt sig så frisk så länge vid en ålder av nästan 91 år.
Man hoppas bara att han piggnar i igen och blir bra så man får ha kvar honom en stund till!
Han är verkligen en riktig förebild för hur man sj skulle vilja bli när man blir gammal...

Nu ska jag och Nicke kolla klart på första sässongen av True Blood, som förövrigt är en skitbra serie som ni borde kolla in om ni inte redan gjort det.

Take care!!

0 kommentarer: