31 mars 2009

Here i am once again....

Hej allesammans!

Jag ska göra ett försök till att sätta igång med blogandet här igen, att skriva har alltid vart lite som en "terapi" för mig.
Men jag har helt enkelt inte orkat nästan någonting och då allra minst rannsakat mig själv, tänka och skriva när jag mått så bajsigt som jag gjort/gör..
Men jag tror att det har börjat gå mot det bättre nu, iaf om man jämför med hur det var i början och iaf för tillfället..
Jag har fortfarande jätteont i kroppen och får ångestanfall (men mildare) då och då, men det är så mycket bättre om man jämför med hur det var för några veckor sedan, gjorde nästan inget annat än vred mig av smärta och av ångesten, genomled det hela dagarna..
Jag vet mycket väl att det kan komma tillbaka när som helst och bli värre igen för det är en lömsk "sjukdom" det här med psyket och det kan ställa till med så mycket obehag på så många vis.
Men jag försöker inte tänka på det utan försöker ta en dag i taget.
Tror att mina antidepressiva börjat hjälpa mer nu också för jag känner mig lugnare på ett vis. Visst jag blir fortfarande lite dålig av dom och så, men det får man väl stå ut med, bara psyket håller sig lite mera som det ska...
Väntar fortfarande på att få komma te psykolog, jag hoppas att det blir snart för jag tror,eller jag vet att det vore nog nyttigt för mig att få prata av mig och sen också få hjälp med hur jag ska hantera denna ångest och depressionen...


Just nu sitter jag i Nickes jättemysiga, stora och lite lyxiga lya på Järnet och skriver detta.. Han fick ju flytta pga av att dom som installerade bredband i hans lägenhet i Boysen hade sönder ett vattenrör så att det blev vattenskadat där...
Så han fick i stort sett välja vart han ville bo och få flytten och allt det betalat av kopparstaden som "kompension" för skadan.
Så det dåliga hade någonting bra med sig kan man säga =)
Tro det kommer bli jättefint och ännu mera mysigt här när allt är klart.
Han ska försöka inreda och möblera efter Feng Shui så att det blir bra energier och grejer ^^
Är stor balkong och jättefin utsikt över hela Falun på 6:e våningen, massa lyxigt juh...

Skönt att det börjar gå mot vår mer o mer nu, sol och värme det är grejjer det ^^
O snart fyller jag 22 också, shit vad tiden går fort. Bara ca 2 veckor kvar..
Ingen aning vad jag ska hitta på då, men vill nog ha födelsedagsfest iaf..
Så om du köper en present till mig så är du hjärtligt välkommen, hehe
Jag önskar mig, fjärils saker, en mysig pyjamas, fina grejjer från Indiska, rökelser m.m

Nu ska jag ta o kolla lite på film och sen försöka komma i säng tidigt.
Ha det bra allesammans!

0 kommentarer: