05 februari 2009

Projekt "Mias Nya hår!

Nu har jag börjat med projektet "mitt nya hår" Jag ska ju färga håret blåsvart och ha ultra viloletta (neonlila) toppar och slingor och för att få i den färgen måste man bleka först.. Det är ett flerdagars projekt kan jag ju säga. Gjorde första blekningen igår, men det blev typ ljusbrunt-rött fast det blir ju så för att jag har så mörkt hår från början, så ska gör andra blekningen idag och jag gissar att det kommer bli morotsorange eller liknande efter det, så det behövs ca 3 blekningar allt som allt för att få det rätt innan jag kan ha i den lila färgen, eller det är min gissning iaf.
Det är lite smådrygt men roligt samtidigt, har fått låna lite tålamod till det ^^ och jag vill ju givetvis göra det ordentligt och inte stressa för annars blir det bara kattski av det hela...
Det kommer väl upp lite bilder här när det är klart, så att ni får se processen och resultatet

0 kommentarer: