08 februari 2009

Liten grumpy helg med inslag av galenskaper




Fredag 2009-02-06


Mitt hår sket sig!! Jag färgade hela alltihop blå-svart. Man blir så arg när man lagt ner både tid o pengar på någonting och så skiter det sig =(, man måste nästan färga håret vitt juh tydligen för att få bästa resultat av den där lila färgen jag hade, men nu vet jag juh det till nästa gång iaf, träning ger färdighet ^^ Ska vara glad att jag har nått hår kvar efter dom där 3 blekningarna och sen vanlig hårfärg på det, hehe. Tror för övrigt att jag blev lite "hög" på ångorna från både "3-dagars blekningen" och hårfärgen för jag var helt yr i bollen efteråt och sludrade som en fullgubbe, kan inte vara nyttiga grejjer som finns i det där. Kvällen blev okej, men jag var fortfarande sur för misslyckandet av "projekt Mias nya hår" men jag försökte inte tänka på det så mycket.. Jag och Nicke förfesteade här hemma hos mig, vi tog det ganska lugnt och det var skönt. Sen fick vi en galen ideé att vi skulle promenera in till stan när det var dags för krogen vid sissodär 23:15 tiden.. Jag tog på mig långkalssonger över mina stay-ups och massa andra varma kläder, så jag inte skulle frysa ihjäl och vi började gå (är ca 3-4 km) till stan från mig... Och det sket sig juh totalt för det började snöa sån där kall, obehaglig pisksnö och vi frös nått enormt. Så vi åkte taxi resten av vägen.. Sen gick vi en sväng på engelska och tog en drink (vi var dom ända som var där) för att sedan gå vidare till Olearys som vi hade "bestämt träff" med syrran och Johan... Men när vi kommer fram och vakterna ska kolla leg och sånt så säger dom helt plötsligt att Nicke inte får komma in för att han var för full (han hade druckit mindre än mig) och jag hade tagit en grogg och nån öl, blev så jäkla sur! jag fick gå in ,men inte han, fast jag sket ju givetvis i det för jag ville ju vara med älsklingen såklart.... Fy vad arga vi var... Kvällen slutade iaf med att vi hamnade på engelska igen där det fortfarande inte var en kotte typ, men vi hade det ganska mysigt ändå jag och Nicke och myste med varsin drink. Efter krogen så tog vi nattbussen hem till Hälsinggåården där vi busade massa i snön mitt i natten^^ sen så gick vi in till syrran och käkade friterad mat (massa fet *mums*) och umgicks med henna och Johan, det var trevligt. Sedan gick vi hem och slaggade...



_____________________________________________________________________




Lördag 2009-02-07
Lördagen blev en slapp "bakisdag", gjorde inte så mycket.. Kollade tv och beställde pizza, en Quatro med kebabsås blev det för min del och Nicke tog en Calzone med kababsås fast han egentligen är vegitarian, men han har fuskat en del på sisstonde och blivit lite av en "köttis" igen. Maten satt finfint må jag säga, blev en riktigt "fettis-helg" för våran del, men so what! Fast min mage mådde inte bra av det. Men den verkar iaf ha återhämtat sig nu iaf. Senare på kvällen när jag hade sovit av mig tröttheten, blev jag värsta galen och bråkade med diskborsten och tog en svängom med kvasten i en osminkat nyvaket stillstånd, haha jag dokumenterade det hela med kameran som ni kan se av bilderna här nedanför ^^


Haha, diskborsten är min fiende, men vi bestämde oss för att sluta fred med varandra.

Go Mia, Do the kvastdans! Go Mia, get funky!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Söndag 2009-02-08

Nu sitter jag här med nytvättat hår, med knorrande mage iklädd endast morgonrock och ska slutföra "fettis- helgen" med att äta en semla ^^ Blir nog till att storstäda ett sjukt stökigt rum senare idag. Ligger kläder och en massa annat över hela mitt golv så man knappt kan komma fram och mitt i det ligger en övertrött pojkvän och sover får väl väcka honom med damsugaren sen, hehe För övrigt så är jag sjuukt nervös inför morgondagen då jag juh börjar min praktik... Måste upp klockan sex så ska försöka komma i säng i tid, men jag tvivlar på att jag kan sova, fast det visar sig. Wish me Luck!

0 kommentarer: