09 juni 2009

Helgen med Falu kalaset och Bra filmer!



Nu har jag sett 2 bra filmer på 3 dagar....
I Lördags på nationaldagen bestämde jag och Nicke oss för att bara ta det lugnt på kvällen och vara hemma och se på film, är ändå så mycket bråk och skit på nationaldagen så det gjorde vi rätt i tycker jag iaf.. Vi gick först till hemköp (eller Homebuy som jag har döpt det till ^^) på kvällningen och köpte glass och en stor påse godis och så gick vi hem och bestämde oss för att vi skulle se på Australia, har ju velat sett det länge, men har inte blitt av.. Den var otroligt bra och fin, speciell film En blandning av historia, krig, romantik, spänning och sorg... Både jag och Nicke gillade den, den ångrade man sig att man inte gick på bio och såg.. Storslagna filmer blir så himla mycket mäktigare på bio. Men men, iaf så var vi nöjda och glada med vårat filmval =) Och idag såg jag en annan otroligt bra film, Changeling med Angelina Jolie i huvudrollen... Så fruktansvärt bra och samtidigt otäck film och att det dessutom är baserat på en verklig händelse gör det hela ännu mera bra.. Så Austarila och Changeling kan jag verkligen rekomendera till er som är osäkra på vad ni ska hyra för film nästa gång...







Annars så har helgen varit rätt lugn, har ju vart Falukalaset, men det var inte så mycket att hurra över. Var ju så pissigt väder och kallt, så man tappade lusten. men vi var iaf ut på det på Fredag kväll efter cattis fest, som jag och nicke för övrig bara hann vara på 10 minuter ungefär pga vissa omständigheter.
Men men, vi hade ju trevligt på stan och krogen sen iaf. Var otroligt kul att träffa Hanna också som jag snackat mycket med på helgon. så otroligt söt, fin och härlig tjej!! Nicke köpte en jättesöt Svambob fyrkant T-ishirt till mig, så jag blev jätteglad, tyvärr var den lite för liten för det var en barnstorlek, men det gör inget för jag använder den ändå och tycker mycket om den.. Tack älsklingen min! <3 Sen så blev det lite karusellåkning, fast jag åkte bara en, Nicke 2... Dyrt var det med åkbiljett, men lite lär man väl få unna sig ibland. Kvällen slutade som sagt på engelska, fast vi drog vid ett ungefär och köpte pizza för vi var så hungriga, sen drog vi till järnet och kollade lite på Wall-E för andra gången =) Somnade gott, men drömde mardrömmar...





Idag drog jag hem till mamma och Hälsinggården, vi strohandlade och kollade som sagt på film nu på kvällen, åt en jätte god räkbaguette och sen lite jordgubbar och mjölk så det har var en skön kväll.
Imorrn har jag en lite jobbig dag framför mig, ska till psykologen på musik och
bild terapin för första gången, är super nervös, men det blir nog bra hoppas jag..

Nu får ni sova så gott allesammans och hoppas ni haft en bra helg!
Bye!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Usch australia filmen sög juh!jag orkade inte ens kolla klart på den!

men chagelig har jag velat sett länge så den kanske man ska kolla på då:)

hoppas det gick bra hos pyskologen idag, hör av dej om det!

kram syrran