20 maj 2009

Den där känslan..

"En doft av tobak och nybryggt kaffe smyger sig från uteserveringarna i stan
kullerstenen under mina högklackade skor gör min gång ostadig, men jag ler ändå.
Att vandra längst gatorna och se de höga husen sträcka sig upp i skyn är en märklig känsla...
Saker man inte lagt märke till förut.
Som den flagnande röda färgen på de små, söta husen i innerstan, eller vattnets flöde i Faluån.
Gränder man aldrig varit i förut fast man har bott i Falun hela sitt liv.
Om nätterna när det mörknar och man hör kåltrasten sjunga eller tidigt på morgonen då dimman ligger tät, är det som att vandra i en annan tid.
Det är då staden lever sitt verkliga liv och man känner grunden från tider som har varit.

Det ganska magiskt..."

2 kommentarer:

Anonym sa...

va fint skrivet, precis så där k'nner moi så jag tänker ta och kopirea det till min blogg:)

puss cattis

Nindoodem sa...

Va fint älskling! Du bär skönhet i ditt hjärta.. vilken dag som helst.. hur du än känner dig!