14 januari 2009

FÄRGVECKA: Tisdag

Denna veckans blogginlägg tänkte jag skulle i färgens tecken, jag tänker välja en färg att skriva i, beroende mitt humör och mående..


Denna Tisdag bestämde jag mig för Brunt….

Brunt är moderjords färg och förknippas med trygghet och närhet. Brunt skapar också en ombonad trivsamhet.. Jag valde brunt för jag har kännt mig trygg med mig själv idag och fått en hel del närhet. Känner mig trivsam i tillvaron denna Tisdag. Det har vart en lugn, ganska lättsam dag i dag och jag har kännt mig lite gladare änn vanligt, det har inte hännt något speciellt. Jag har umgåtts med min älskade Nicke och bara tagit det lugnt. Nu håller vi på och tvättar kläder och ska strax få i oss lite käk. Resten av kvällen har vi tänkt ägna till film och ev en långpromenad med lite “spökjakt”…

0 kommentarer: