23 juli 2009

Pixiie Poo

Ja, nu har jag ju fått hem mitt nya lilla tillskott av en så kallad pälsboll (långhårig kattunge av okänd blandras) ^^
Hon är så charmig och omotståndligt sööt, så där så att det gör ont i hjärtat av kärlek när man ser in i hennes ögon , fast så känner jag iof för de flesta djur jag har/haft, men sån härlig känsla..

Fick hem henne i Söndags och hon har anpassat sig bra, trots att jag har henne både hos Nicke och i min lägenhet, jag vill vänja henne med att vara på olika ställen redan från början så att hon att hon blir van för det kommer bli så att hon kommer vara på båda ställena eftersom jag är så mycket hos Nicke och jag vill helst inte lämmna henne själv, iaf inte så här i början när hon är så liten och ny.
Dessutom är det bra att vänja henne med att åka buss/bil också..

Hon är så jäkla charmig och speciell, hon "pratar" väldigt mycket, (jamar när man säger saker till henne) och tex när man försvinner ur rummet så är det nästan som att hon ropar på en =)
Speciellt sött är när hon "pratar" i sömnen, hon ligger och piper och kurrar samtidigt som hon sover ^^
Sen har jag upptäckt en annan charmighet hos henne, det är att hon kommer tebax med saker som man kastar åt henne (papperstussar) för varje gång jag har slängt iväg en åt henne så har hon kommit tebax med den i munnen till mig, haha nästan som en hund..

Det svåraste var att komma på ett namn åt henne.
Först var jag juh inne på Mirakel och sen Lotus och jag velade mellan massa andra namn som jag provade på henne..
Men tillslut så bestämde jag mig för namnet Pixiie som typ betyder Älva/fe och det tycker jag passar perfekt, fast jag kallar henne även för Pixiie poo, det lät bara så gulligt på något vis ^^

Sen så småning om så ska hon få prova träffa Ronja och Freya Syrran katt och min "halvkatt" som bor hos mamma.. Vi håller även på att vänja henne försiktigt med viggo, hon är ganska rädd för honom just nu då hon inte är hundvan, men det blir säkert också bra i slutändan..
Jag har då äntligen iaf fått min vita lilla drömkatt =)





1 kommentarer:

Nindoodem sa...

Hon är en liten tuss som kan hämta tussar ^^

hehe.. du borde filma henne när hon har ätit speedmat! :P