03 maj 2009

Lugnet före stormen...

-----------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------

Det är tyst ute...
Fåglarna sjunger inte längre, det enda jag kan höra är en avlägsen fiskmås någonstans bortom molnen.
Det är vindstilla och luften ligger tung, som en tjock slöja över allt.
Jag tittar upp mot det oändliga himlavalvet och ser tunga moln rulla in, mörkret tätnar...
Jag känner mig fri för ett ögonblick och till freds med allting omkring mig, jag blir ett med moder jord.
Jag hör hennes sång i regnet som snart kommer falla, känner hennes lätta smekning i vinden som drar genom trädens lövkronor.
Det är lugnet före stormen...
//Mia




Det är oväder på gång, jag älskar denna stillhet som infinner sig innan det bryter ut. Då allt blir knäpptyst och man riktigt känner hur naturens krafter fyller en..
Jag hoppas på en lång, härlig regnskur och lite inslag av åska hade ju inte vart fel det heller ^^

0 kommentarer: